Een nieuw jaar

Oh gelukkig, denk ik, ze gaan ook mee. Het is oudejaarsavond en we hebben we een borrel gedronken aan boord van de Rambler. Daarna zijn we naar het oudejaars-steigerfeestje op steiger 4 geweest. Na middernacht gaan we nog even naar het centrum van Santa Cruz. Willem, een Noors/Fins stel Petra en ik. In de stad zijn diverse podia opgebouwd en de Reggaeton knalt ons tegemoet.

Gelukkig gaan de Noren mee denk ik. Ben ik niet de meest houterige van het stel. Wanneer we op het plein zijn loop ik even naar het kraampje om wat drankjes te halen. Als ik terugkom zie ik tot mijn verbazing het Noorse stel soepeltjes salsa dansen. Ik weet niet waarom maar daar reken je toch niet op. Lekker is dat, denk ik, ben ik de enige die van z’n ene been op z’n andere been huppelt bij wijze van dansje. Gelukkig wordt het een geweldige avond en we dansen (en ik huppel) tot ’s ochtends vroeg door. Wat een sfeer hier.

De afgelopen dagen hebben we regelmatig aan het afgelopen jaar en het komende jaar gedacht. Voorgaande jaren hadden we vaak een gevoel van onrust. We halen er niet uit wat er in zit. Vooral ik had dat gevoel sterk. Tegenwoordig is dat helemaal anders. We hebben het gevoel dat we een geweldig avontuur aan het beleven zijn. Het valt niet altijd mee en natuurlijk zijn er ook mindere momenten maar ik kan eerlijk zeggen dat we nu doen wat we echt leuk vinden. Ons voornemen voor het nieuwe jaar; doorgaan zoals we bezig zijn!

1e kerstdag vieren we met een
flesje wijn op het strand

Alweer zo'n telefoonfoto (maar
de sfeer was er niet minder om)
Santa Cruz by night


Reacties